Köhler Hilda és Deli András: “Tényleg függőséget okoz”

By 2017-10-08Egyéb

Köhler Hilda (30) és Deli András (32) egy barátjuk invitálására érkeztek a Träningbe. Eleinte személyi edzésre jártak családostul és barátokkal egyaránt. Most már a heti 4-5 alkalom edzés is helyet kap az életükben. Mondhatjuk, hogy ők az egyik legelhivatottabb páros.
Hilda egy piackutató céget vezet, míg Andris jogász. Rengeteget dolgoznak, de mivel együtt tudnak járni edzésre, így ez még motiválóbb a számukra.

Olvassátok el a vele készített interjúnkat!

Milyen szerepet játszik az életedben a sport? Mi motivál a sportolásra?

Hilda:
Elég sokat dolgozom, de mivel a saját magam főnöke vagyok, viszonylag rugalmasan tudom beosztani az időmet. Így egy napba nagyon sok mindent bele tudok sűríteni, úgy kb. 30 órával számolok. Van egy lovam, akivel hobbi szinten ismerkedem a díjugratással és van egy kutyám, akivel Obediencezem (ez egy engedelmességi sport) illetve Canicrossozom (kutyás futás) – ezekben a sportokban versenyzünk is.

Andris: 
Jogászként közbeszerzéssel foglalkozom, ami sajnos az időm igen jelentős részét ki is tölti. A nap fennmaradó részében próbálok minél több figyelmet szentelni a hobbijaimnak, illetve igyekszem a sok fizikai aktivitást sajnos nem igénylő munkanapot sportolással ellensúlyozni. Szívesen kirándulok (talán egyszer majd valamikor végigcsináljuk az Országos Kéktúrát), idegesítem a szomszédokat dobolással, a Hildát pedig a motorozással. Egy jó focira pedig mindig kapható vagyok.
Mikor és miért született meg benned a gondolat, hogy lejössz hozzánk edzeni? Hogy találtál ránk?

Hilda:
30 évesen eldöntöttem, hogy egyszer az életben még úgy fogok kinézni, mint ahogy mindig is szerettem volna. Egy barátom javasolta Milánt. Először én csatlakoztam be hozzá személyi edzésekre, majd jött Andris is. Elég hamar rákattantunk (mert azért lássuk be, hogy a heti 5 edzés már kattanás) és most már nem csak az motivál, hogy hogyan nézünk ki, hanem az is, hogy szupererős szeretnék lenni.

Andris: 
Az egyetemet követően próbálkoztam ezzel-azzal, konditerembe járással, a jó öreg margitszigeti körökkel, de egyiket jobban utáltam a másiknál, az eredmények pedig nem jöttek, a kezdeti lelkesedés hamar eltűnt. Ekkor még a csoportos edzésformákat elvből kizártam. Óriási hiba volt. 🙂 Egy barátom javaslatára néztem le Milánhoz személyi edzésre, ahol kb. az edzés közepén rosszul lettem és le kellett feküdnöm. Na, ekkor döbbentem rá, hogy ezt nekem találták ki. 🙂 Sokat segített, hogy Hildával együtt kezdtük el, együtt tudunk járni, egymást motiváljuk.

Miért szeretsz nálunk edzeni?

Hilda:
Mert Milán jó arc 🙂 Meg mert még nem tudtam megunni. Minden edzésen megtalálom a módját (vagy ha nem én akkor Milán), hogy kicsináljam magam és mert látszik is és érzem is az eredményét. Plusz látok olyan embereket edzeni, akik motiválnak. Az is fontos szempont, hogy olyan mozgásformát találtunk, amit Andrissal együtt tudunk csinálni, mert tudjuk egymást húzni. Van egy mondás: Couples Who Sweat Together Stay Together. Remélem ez igaz, mert utálnék feleslegesen izzadni 🙂

 

dav

Andris: 

Az elmúlt fél évben nem voltunk két ugyanolyan edzésen, pedig az utóbbi időben heti 4-5 alkalommal is teszteljük Milán kreativitását. Ami nyugodtan mondhatom, határtalan. 🙂 Változatos feladatok, intenzív órák, mindig megtalálom a módját, hogy a végén csak négykézláb tudjam elhagyni a termet. Nagyon tetszenek az eszközök és az, hogy mindig van valami újdonság. Eddig minden edzésről úgy jöttem el, hogy már vártam a következőt, az eredmény és a folyamatos, érezhető fejlődés pedig egyre jobban motivál. Tényleg függőséget okoz. 😀 Ja, és egyébként a hangulat is remek!

Milyen változást hozott az életedben a CrossCore, a Träning (amennyiben hozott)?

Hilda:
A träning mellett elkezdtünk odafigyelni a táplálkozásra is. Naponta ötször eszem, kiszámolom, hogy miből mennyire van szükségem és minden napra főzök. Ez elég éles váltás a napi kétszeri étkezés és a heti 3 burger, 2 gyros és 2 pizza után. Ezt kombinálom egy ideje heti 4-5 träninggel. Mondanom sem kell, hogy elég látványos a változás. Azon kívül, hogy sokat fogytam, rettentő sokat izmosodtam és erősödtem. Egy fél éve még egy fekvőtámaszt sem tudtam megcsinálni. Most már akkor is belenyomok, ha nem kell 🙂 A futóedzések a legborzalmasabbak, de még ebben is sikerült fejlődnöm. Persze még mindig minden kedden a túlélésért küzdök, de érzem az eredményét minden futásomnál.

Andris:
Az elmúlt évekhez képest napi rendszerességű, intenzív testmozgás és diéta. Azaz szinte teljes életmódváltást. 🙂

 

dav

Milyen mozgásformát szeretsz és űzöl még a CrossCore mellett?

Hilda:
Hetente 3-4-szer lovagolok és 2-szer futok. Utóbbit nem mondanám, hogy szeretem, de már talán egy fokkal kevésbé utálom. Sokat segített, hogy elkezdtem a kutyámmal Canicrossozni és sikerélményem van benne. És akkor itt már megemlíteném, hogy nekem van a világon a legszuperebb kutyám 🙂

Andris:
Ha van rá alkalom, akkor foci…illetve keddenként Träning-es futedzés, ami szintén elég kegyetlen.