loader
Fekete Hajnal Virág: "Hálás vagyok minden edzésért"

Fekete Hajnal Virág (46) technikai rendezőként dolgozik. Elhivatott Träninges és triatlonista. 

Ismerjétek meg őt jobban!


Mivel foglalkozol, mit csinálsz szívesen?
Több mint két évtizede televízióban dolgozom, szeretem a munkám, de elsősorban anya vagyok, a család, a sport és főleg a futás szerelmese, amatőr triatlonista. A napi mozgás és az edzés mindennapi rutinom. Soha nem volt úgy, hogy ne sportoltam volna. A szüleimtől - sok más mellett - azt az óriási ajándékot is megkaptam, hogy sportos életmódra neveltek. Abban hiszek, hogy a sport ÉLETFORMA. Gyerekkoromban úsztam, versenytáncoltam, majd később, felnőttként a hosszútávfutást felváltotta a triatlon.

Milyen szerepet játszik az életedben a sport? Mi motivál a sportolásra?
Szuper hálás vagyok azért, amiért azt csinálhatom, amit csinálok! Az évek során folyamatosan változtak/változnak a sporttal kapcsolatos motivációim. Mindig egy adott élethelyzethez igazodva lelem meg a futásban/triatlonban/sportban a menedékem. A futásban nem csak kikapcsolódást, hanem az "én időmet" találtam, ami új dimenziókat nyitott az életemben. Elsősorban a meditatív jellege az, ami miatt óriási szerelmem lett. Bevallom a rohanó hétköznapokban és teljesítményorientált világunkban élvezem a "befelé figyelést és a futás által adott magányt". És hogy most milyen gondolatok motiválnak? Hiszek a sport és a mozgás preventív erejében. Hiszem, hogy a léleknek a pozitív manifesztációi megjelennek az egyéniségünkben. Hiszem, hogy felelősek vagyunk azért, ahogy élünk, és ahogyan kinézünk. Hiszek például abban, hogy a kiegyensúlyozottság és a jó kisugárzás "kiül" az arcunkra, ha lehet így fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy előnyössé teszi a megállíthatatlan öregedésünket.
 

Mikor és miért született meg benned a gondolat, hogy lejössz hozzánk edzeni? Hogy találtál ránk?
Ha valaki triatlonozik, akkor elengedhetetlen számára, az erősítés, a specifikus erősítő gyakorlatok, főleg saját testsúlyos feladatok végzése. Igen ám, de ebben a tekintetben én nagyon gyenge vagyok. Sosem volt az erősségem, hogy fekvőtámaszozzak, hogy core gyakorlatokat csináljak. Inkább elmentem a szabadban kétszer annyit futni, minthogy erősítsek akár fél órácskát egy teremben. Már régóta tervezgettem magamban, hogy ezen változtani kellene, amikor is az "égiek" úgy intézték, hogy kedves kolléganőmmel Varga Petronellával az MTV vezérlőjében ülve a sportról, a hobbinkról beszélgettünk. Petra mesélte, hogy mennyire "állat" és mekkora "feeling" és hogy Ő hogy megtalálta... A lényeg, hogy kedvet csinált, lecsábított a TRÄNING-be. (Ezt ez úton is nagyon köszönöm neked Petra!)

Miért szeretsz nálunk edzeni?
És igeeeen! Ez bejött! Szeretek ide járni, mert mindig jó a hangulat, szuper a csapat, az edzés nehézségének és a hangulatnak megfelelő a zene! De ami még ennél is fontosabb, az a SZAKMAISÁG! Az edzők, az edzések folyamán nagy hangsúlyt fektetnek a helyes testtartást és stabil egyensúlyt fejlesztő gyakorlatokra. A megfelelő nyújtás fontos eleme a crosscore edzés-rendszernek és az edzőink minden esetben odafigyelnek a gyakorlatok helyes végrehajtására, hogy véletlenül se fordulhassanak elő sérülések, húzódások.

Miért szeretsz Eszternél edzeni?
Eszter egy csoda! Az edzésvezetésekbe a szívét lelkét beleteszi, határozott, jól kommunikál, mindig pozitív a kisugárzása és ezért sikerélményem van, bármennyire is bénán hajtom végre az erősítő gyakorlatokat. Precíz, pontos és mindig bemutatja a gyakorlatokat. Hiába van full house az órán, ha ő tartja az edzést, mindig úgy érzem, hogy én vagyok a figyelme középpontjában. Elhivatott, sugárzik belőle, hogy imádja amit csinálni, és örömét leli abban, ha másoknak segíthet. Mindig mosolyog.

Miért szeretsz Milánnál edzeni?
Kellemes meglepetés volt a felismerés, hogy Milánnal mi régóta ismerjük egymást. Milán is triatlonozott, így tudja, mi dörgés, tudja hogyan kell segíteni egy triatlonost a felkészülésben. A gyakorlatsorokat úgy tervezi meg, hogy azok szisztematikusan erősítsék és építsék fel az úszásban, a kerékpározásban és a futásban használt izomcsoportjaimat, optimalizálják az izomtömegemet, így izületeim is védve vannak. Nem mellesleg mindezeket jókedvvel és jó hangulattal fűszerezi. Egyszerűen bízom a szakértelmében!

Milyen változást hozott az életedben a Träning (amennyiben hozott)?
Mivel általában hétfőn vagy szerdán járok a TRÄNING-be, megszerettem az undok hétfőt és már kedvelem a szerdát is.

Milyen mozgásformát szeretsz és űzöl még a funkcionális edzés mellett?
A triatlon nagyon időigényes sport, de muszáj időt szakítani a keresztedzésekre, amelyek elengedhetetlenek a sérülések megelőzéséhez és a regenerálódáshoz. Tehát heti 1 alkalommal stretchingre vagy jógára járok.